En un homenatge al videoartista Paul Ryan i a les seves videosèries Wave Breaking Symmetry, juguem amb la lliure interpretació de l’espectador en l’espot del World Press Photo Barcelona 2017, que parteix del mateix concepte que la campanya del World Press Photo Barcelona 2016 #veureientendre.
L’experiment tracta d’observar pacientment un pla estàtic amb el mar com a protagonista. Un mar que al·ludeix inevitablement als refugiats, a la idea del viatge i d’allò imprevisible. Un mar manipulat, on les onades s’alcen al revés, a contracorrent, tot i que a primera vista no es percep. On s’ha de veure (primer) els moments previs o posteriors de que succeeixi quelcom; per entendre (després) la metàfora de l’instant i el delicat acte de fer una fotografia.
El fet no s’acaba mostrant mai, per això ja hi ha l’exposició del 29 d’abril al 5 de juny de 2017, on s’exhibeix, entre moltes d’altres, la fotografia guanyadora d’enguany: Un assassinat a Turquia.
Disparada pel fotoperiodista turc Burhan Ozbilici, de l’agència Associated Press, és una instantània dels fets que van succeir el 19 de desembre de 2016, quan Mevlüt Mert Altıntaş, un agent de policia de 22 anys fora de servei, va assassinar l’ambaixador rus a Turquia, Andrei Karlov, durant la inauguració d’una exposició d’art a Ankara.
Va ferir a tres persones més, abans de ser abatut a trets per oficials de la policia.