World Press Photo Barcelona 2016

Fins a dia d’avui la majoria d’espots del World Press Photo Barcelona consistien en el vídeo muntatge de fotografies extretes de l’exposició. Per aquest motiu decidim capgirar el focus de la cita ineludible dels amants de la fotografia i el periodisme visual.

A través de diverses càpsules que formen part de la campanya promocional de la cita anual del World Press Photo 2016, centrem la mirada de qui observa – o simplement veu – la fotografia exposada en comptes de dirigir el protagonisme a la pròpia imatge. 

«Veure i entendre», el lema de la campanya, ens empeny a voler mostrar l’experiència de persones diverses que podrien formar part del públic assistent a l’esdeveniment. Captem la seva essència, les seves emocions i les reaccions a través d’un contraplà subjectiu que ens interpel·la a tots i a totes d’alguna manera o altra.

Qui sap si vam predir algunes de les reaccions que deuria provocar dies més tard la fotografia guanyadora de l’edició: Hope for a New Life, del fotògraf australià Warren Richardson, on un nadó és lliurat a través d’un forat en una tanca de filferro a un refugiat sirià que ha aconseguit creuar la frontera de Sèrbia a Hongria. O d’algunes de les altres 154 fotografies que s’hi podien veure del 10 de novembre a l’11 de desembre de 2016.

WorldPressPhotoBCN2016-7
WorldPressPhotoBCN2016-3
WorldPressPhotoBCN2016-4
WorldPressPhotoBCN2016-2
WorldPressPhotoBCN2016-1

Client

Fundació Photographic Social Vision

CATEGORIA

Espot

Format

2’, Digital – 2016

WorldPressPhotoBCN2016-6
WorldPressPhotoBCN2016 0
WorldPressPhotoBCN2016-5
WorldPressPhotoBCN2016-8
WorldPressPhotoBCN2016-9

Créditos

Créditos

Producció

Photographic Social Vision

Realització

Ana de Quadras Ayuso
Alexis Borràs Izquierdo

Direcció de fotografía

David Valldepérez

Ajudants de producció

Anna Casacuberta Palmarola
Ona Olivet Llach

Equip tècnic

Aclam Foto

Espai

Estudio Seltona

Projectes relacionats

Educació